Muller Bouw is een kwalitatief hoogwaardig bouwbedrijf uit Oss en een echt familiebedrijf, waarbinnen inmiddels de derde generatie actief is. Muller Bouw stelde ons de vraag: “hoe kunnen we meer naamsbekendheid en bereik genereren en daarmee ‘top of mind’ blijven in onze de doelgroep”. Daar hadden we wel een paar ideeën over, zeker voor zo’n tof bedrijf als Muller Bouw! 😉

Het bedrijf was nauwelijks online actief. Daar moest natuurlijk verandering in komen, maar niet alleen bij ‘het bedrijf’ ook bij de medewerkers! Hoe hebben we dit gedaan? Onze redacteur op locatie activeert en betrekt de medewerkers van Muller Bouw. Dit komt tot stand d.m.v. het inzetten van video’s en het verspreiden van content op de Facebook, LinkedIn en Twitter pagina’s van zowel het bedrijf als de medewerkers.

Nu zijn zowel de medewerkers als het bedrijf goed zichtbaar op social media. En dat wordt opgemerkt in de doelgroep! Daarnaast zijn de medewerkers geactiveerd en worden ze elke dag een stukje enthousiaster over social media nu ze positieve reacties ontvangen.

Ik hoor nu regelmatig van andere mensen dat ik online opval. Dan merk je wel dat het dus echt werkt.
– Wim Muller, Muller Bouw

 

Bij Muller Bouw merkten ze steeds beter dat mensen en andere bedrijven (waaronder natuurlijk de concurrentie) steeds actiever worden op social media. Om hen heen gebeurde veel, maar bij de bouworganisatie bleef deze activiteit nog uit.

Het grootste probleem was een gebrek aan tijd en kennis bij de werknemers om zelf online aan de slag te gaan. De redacteur is dan ook gestart met het simpelweg versturen van feitjes en projecten van het bedrijf op de zakelijke pagina’s. Al snel bleek er nog veel meer mogelijk.

Nu creëert de redacteur op locatie video’s waarin de bedrijfscultuur goed naar voren komt en de projecten & medewerkers van het bedrijf worden voorgesteld. Deze video’s worden verspreid op de zakelijke pagina van Muller Bouw én op de persoonlijke profielen van de medewerkers.

Dat is een groot succes gebleken, nu merk je dat het echt leeft in het bedrijf! Zo leveren de medewerkers uit zichzelf goed videomateriaal aan. Tijd en kennis is dus geen probleem meer.

Het allermooiste: de directeur hoort van andere mensen dat hij zichtbaar online actiever is geworden. Daar krijgt hij veel reacties over. Dit is mede mogelijk gemaakt doordat de redacteur in naam van de directeur berichten heeft geplaatst op zijn profiel. Daar word je wel enthousiast van!

Wil je weten hoeveel tijd dit jou kost en wat het oplevert voor jouw organisatie? Download hier de whitepaper met de informatie over ROI.


Wat bieden we aan?
Onze ervaring

Cases

Blog

Social wall

Hoe doen wij dat?
Onze duurzame aanpak

Social shift

Social media services

Wie zijn wij?
Onze social media kanalen

Neem contact met ons op!
Apostle HQ

Raadhuislaan 2A
5341 GM Oss
info@apostle.nl
085-8769435

Whatsappje sturen? Klik hier!

© 2018 Apostle B.V. KvK-nummer: 57449104 Btw-nummer: NL852584362B01