JobXion is dé bemiddelaar in de bouw en levert met een landelijke dekking door heel Nederland bouwpersoneel voor veel verschillende projecten. JobXion zocht een extra structurele oplossing om een instroom van (moeilijk vindbare) kandidaten te genereren naar de verschillende functies in de bouw, naast de inzet van vacaturesites en SEA.

Een paar jaar geleden wilden we eens testen wat social media voor ons kon doen. Nu komen er maandelijks 10 tot 100 kandidaten bij ons binnen dankzij Facebook. Dat hadden we dus echt niet aan zien komen!
– JobXion, 2017

 

JobXion was al erg bedreven in hun contentcreatie oftewel het maken leuke Facebook berichten, maar het plan om via campagnes kandidaten te vinden… dat bestond nog uit een leeg A4’tje. Dankzij de inzet van social recruitment, oftewel via Facebook campagnes de latente doelgroep lokaliseren en actief benaderen, is de Facebook pagina nu een belangrijke pijler in de marketingmix van JobXion. Met een bereik van 100.000 unieke personen en bijna 80 inschrijvingen per maand niet meer weg te denken! Lees mee hoe we dit voor elkaar kregen (en ja dat was tijd voor taart):

Goed bouwpersoneel, dat is voor JobXion geen probleem! Toch was het bedrijf op zoek naar een structurele oplossing. Ze zochten een stabiele en continue instroom van nieuwe kandidaten, die minder ad-hoc is dan de traditionele campagnes (zoals radioreclames of flyeren).

Met de inzet van gerichte Facebook campagnes wordt deze continue instroom nu mogelijk gemaakt. De latente doelgroep wordt gedurende een langere periode actief benaderd en dit zorgt voor veel inschrijvingen! Daarnaast blijkt dat door een nauwe samenwerking met de recruiters, deze doelgroep steeds beter in kaart kan worden gebracht en de advertenties verscherpt en een scherp geformuleerde doelgroep is misschien stiekem wel één van de belangrijkste resultaten.

Beginsituatie: 0 inschrijvingen per maand via Facebook
Huidige situatie: 40 – 90 inschrijvingen per maand via Facebook
Gemiddelde conversie ratio: 3.6 %

Het werk is dan ook nooit af.

De campagne wordt continu bijgesteld en de doelgroep beter inzichtelijk gemaakt. Deze intensieve samenwerking is daarbij erg belangrijk, met veel input vanuit JobXion. Dit zorgt ervoor dat de conversies elke maand blijven groeien. Daarnaast testen we samen met JobXion actief met de inzet van Facebook Messenger in combinatie met chatbots en zijn de medewerkers geactiveerd op social media met het gebruik van Apostle connect. Er gaat dus veel meer moois aankomen!

Wil je weten hoeveel tijd dit jou kost en wat het oplevert voor jouw organisatie? Download hier de whitepaper met de informatie over ROI.


Wat bieden we aan?
Onze ervaring

Cases

Blog

Social wall

Hoe doen wij dat?
Onze duurzame aanpak

Social shift

Social media services

Wie zijn wij?
Onze social media kanalen

Neem contact met ons op!
Apostle HQ

Raadhuislaan 2A
5341 GM Oss
info@apostle.nl
085-8769435

Whatsappje sturen? Klik hier!

© 2018 Apostle B.V. KvK-nummer: 57449104 Btw-nummer: NL852584362B01