Case: Scholten Awater

De klant

Scholten-Awater is een IT-hardware dienstverlener in Nijmegen. Met meer dan vijfhonderd medewerkers zet Scholten-Awater zich dagelijks in om grote en middelgrote bedrijven van hardware te voorzien.

Het probleem

Scholten-Awater was al actief op social media, maar had behoefte aan een professionelere en meer gestructureerde aanpak.

De oplossing van Apostle

Sinds augustus 2016 werken er twee social media redacteuren van Apostle op locatie bij Scholten-Awater. Scholten-Awater koos ervoor om voornamelijk actief te zijn op LinkedIn. Daarnaast heeft het bedrijf een eigen Facebookpagina. Wekelijks zorgen twee redacteuren van Apostle voor actuele content. Vanaf 2017 gaat Scholten-Awater nog intensiever aan de slag met social media. Tuti Lewerissa, social shift community manager bij Apostle, leidt in het kader van het Social shift traject twintig medewerkers van Scholten-Awater op in het gebruik van social media. Hierbij geeft zij begeleiding op maat, aangepast aan het individuele kennis- en vaardighedenniveau van iedere deelnemer.

Wat hebben we bereikt? 

De komst van Apostle leverde direct resultaat op voor Scholten-Awater. Na twee maanden zat het potentiële bereik van Scholten-Awater op LinkedIn en Facebook op 140.000. Wanneer Scholten-Awater dit bereik in dezelfde tijdspanne met traditionele marketingmethoden had willen bereiken, had het bedrijf met beduidend hogere kosten te maken gekregen.