Case: Vitras

De klant
Vitras is een zorgorganisatie in regio Utrecht die zich gespecialiseerd heeft in thuiszorg, wijkzorg en bijbehorende diensten. Ze werken met kleinschalige, zelfsturende teams en vinden zelfontwikkeling erg belangrijk. Voor 2017 zijn zij op zoek naar vijftig nieuwe collega’s in de functie van verzorgende C en IG. Om de flexibele schil goed op te bouwen willen zij zowel jongeren als meer ervaren mensen aantrekken.

De vraag
Huidige wervingsmethoden leveren te weinig resultaat. Daarbij is het lastig de jongere doelgroep te bereiken. Ook wil Vitras aan haar imago werken. Daarbij heeft ze Apostle gevraagd mee te denken.

Onze oplossing
We hebben gekozen voor een campagne op Facebook, Audience Network. En voor de jongere starters ook ingezet op Instagram. Mensen kregen verschillende advertenties te zien die verwezen naar een aantrekkelijke landingspagina waar een medewerker op video liet zien hoe haar dag eruit zag als verzorgende. Op deze pagina konden mensen hun contactgegevens achterlaten.

Het verloop
De campagne is opgesplitst in twee onderdelen.

Eén campagne om direct inschrijvingen van kandidaten te realiseren via een landingspagina. En één campagne om tegelijkertijd aan het imago van Vitras te werken. Op deze twee onderdelen is respectievelijk 80% en 20% van het budget ingezet. Het idee hierachter: wanneer de doelgroep eerst leuke en inspirerende advertenties ziet over Vitras als werkgever, is het aannemelijker dat de doelgroep opvolgende advertenties herkend en zich daardoor sneller inschrijft.

Resultaten

In drie weken tijd werd er goed geklikt. De advertentie is getoond aan 59.000 unieke personen en hebben 3.109 personen doorgeklikt op de advertentie. Uiteindelijk kwamen via de landingspagina 36 unieke inschrijvingen van potentiële kandidaten.

Wanneer je dit afzet tegen de gemiddelde kosten die een bedrijf kwijt is voor het werven van één nieuwe medewerker (cost per hire), dan zouden uit deze 36 kandidaten slechts 2 mensen aangenomen hoeven te worden om al goedkoper uit te zijn!

Een prachtig resultaat toch?

Wil je meer weten over social recruitment, klik hier.