Heb jij al een contentstrategie?

Je zit als social marketeer achter je hippe MacBook en denkt: ‘Welke katten-meme zal ik nu weer eens op die studenten afschieten?’ Ik wil het met je hebben over jouw contenstrategie! Je kunt namelijk niet zonder een plan waarin je … Read More

Featured Post

Waarom elk bedrijf moet gaan ‘shiften’: the return on investment van de Social shift.

Een scenario: De knoop is doorgehakt en u biedt uw medewerkers een opleiding tot merkambassadeur. Uw medewerkers worden getraind in het gebruik van social media, u volgt workshops en verdiept zich in zaken als TweetDecks en Post Boosts, maar wat leveren … Read More

Featured Post

Met social media bouwen klanten het bedrijf

De rol van social media in ons dagelijks leven is de afgelopen jaren steeds groter geworden. Voor veel mensen maken platforms zoals Facebook, Twitter en LinkedIn deel uit van het dagelijks leven. Of we nu wachten op de trein, in … Read More

Featured Post

Het Social shift model in de praktijk

In de vorige blog (‘Hoe maak je merkambassadeurs van je medewerkers op social media?’) vertelde ik je over de Social shift en het Social shift model. Sinds het schrijven van het vorige item hebben we het model een upgrade gegeven; … Read More

Featured Post

Kan je het imago van een zorginstelling verbeteren dankzij sociale media? Tuti weet zeker van wel!

Social media kunnen écht bijdragen aan het verbeteren van je imago en het vergroten van je bereik, zeker voor een zorginstelling. Tenminste als we het gebruiken om echt sociale content te delen, de medewerkers inzetten en niet spammen. Dat blijkt … Read More

Featured Post

Waarom oma’s zo actief zijn op Facebook | Video

Onderzoek wijst het iedere keer weer uit: oma’s vormen een steeds belangrijkere groep Facebook-gebruikers. Zij zijn in feite een prachtige doelgroep voor gerichte marketingactiviteiten. Ze hebben immers de tijd om Facebook helemaal uit te pluizen, op zoek naar de mooiste … Read More

Featured Post

Social media en sociologie, onlosmakelijk verbonden.

De Universiteit van Nederland organiseerde een college door één van Nederlands meest gewaardeerde hoogleraren: Bart van Heerikhuizen. Het was een college over sociologie, een wetenschap dat mijn aandacht altijd al wist te trekken, maar dan gegeven door een gevierd socioloog; … Read More

Featured Post

Social shift krijgt €20.000 voucher van De Kracht van New Business Oss

Social shift, een initiatief van Apostle en Texperts, ontvangt op 10 januari een voucher ter waarde van 20.000 euro van de Kracht van New Business Oss. Deze voucher levert een financiële bijdrage aan het documenteren van de Social shift theorie … Read More

Featured Post

Hoe maak je merkambassadeurs van je medewerkers op social media?

Het media landschap is enorm versplinterd en er vinden momenteel enorme veranderingen plaats in de manier waarop en waarmee we communiceren. Social media speelt een centrale rol in de communicatie tussen ondernemingen met haar klanten, prospects en medewerkers. Mensen praten … Read More

Featured Post

Medewerkers Vivent in de spotlight

Vivent is een zorginstelling in de regio ’s-Hertogenbosch en omstreken. Onder toeziend oog van redacteur Tuti Lewerissa zijn de medewerkers actief aan de slag gegaan met het inzetten van hun social media netwerken. Via die weg brengen ze de interessante … Read More

Featured Post