Social shift

Social shift
Macht verschuift.

Mensen bind je niet aan je, ze zijn verbonden met hun eigen sociale netwerken. Als werkgever of organisatie ben je daar tijdelijk onderdeel van. Daarvoor is digitalisering van de marketingactiviteiten onvermijdelijk. Apostle vervult een voortrekkersrol in het vormgeven van deze digitalisering. Wij verhogen het kennisniveau van zowel merkambassadeurs van klanten als van toekomstige social media experts. Het kennisniveau van de medewerkers en relaties van klanten verhogen we met behulp van het Social shift traject. Tijdens dit traject maken wij van relaties en werknemers merkambassadeurs en activeren wij deze om zich te uiten via social media.

Het communicatieproces
Organisaties die de Social shift strategie inzetten functioneren als een ‘online uitgeverij’. Medewerkers en relaties nemen actief deel aan deze online uitgeverij en kunnen zichzelf ambassadeur van de organisatie noemen. Via LinkedIn kan deze titel worden opgenomen in het persoonlijke profiel van de ambassadeur.

Door middel van deze werkwijze is iedere ambassadeur een eigen uitgever. Een andere benaming in de marketingwereld hiervoor is ‘personal branding door middel van social media’. Al voorafgaand aan het digitale tijdperk zijn mensen bezig met personal branding. Denk bijvoorbeeld aan verjaardagsfeestjes en business clubs waarmee je jezelf als persoon kunt profileren.
Door de opkomst van online middelen is het momenteel gemakkelijker om jezelf als expert van een bepaald vakgebied te positioneren. Echter is de totale uitvoering hiervan voor veel mensen een grote uitdaging.

"De Social shift strategie is social media als middel om te verbinden,
kennis te delen en te ondersteunen met personal branding van ambassadeurs."

- Koen

De tools om Social shift te implementeren
Om de Social shift strategie binnen de organisatie te implementeren zijn verschillende tools nodig om de interne en externe communicatie te activeren. Veel organisaties gebruiken al een social intranet of een CRM systeem. Een campagnemanager voegt daar tools aan toe om advertentieruimte bij een social mediakanaal in te kopen. Deze tools hebben dus alleen betrekking op het optimaliseren van de social media activiteiten.

Om de medewerkers en externe relaties van een organisatie optimaal met elkaar te verbinden heeft Apostle een mobiele applicatie, genaamd ‘Apostle connect’ ontwikkeld. Deze app is eenvoudig in het gebruik, zodat de Social shift strategie ongecompliceerd geïmplementeerd kan worden. Deze efficiënte aanpak geeft organisaties de optimale communicatiestructuur, waarmee zowel persoonlijke als zakelijke content over de organisatie gedeeld kan worden. Naast de tool leveren wij ook social media services om het gehele proces te optimaliseren.

Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw medewerkers en relaties de Social shift te laten maken?

Wat bieden we aan?
Onze ervaring

Cases

Blog

Social wall

Hoe doen wij dat?
Onze duurzame aanpak

Social shift

Social media services

Wie zijn wij?
Onze social media kanalen

Neem contact met ons op!

Raadhuislaan 2A
5341 GM Oss
info@apostle.nl
085-8769435

Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor de Apostle nieuwsbrief!

© 2018 Apostle B.V. KvK-nummer: 57449104 Btw-nummer: NL852584362B01