Lekker gedaan! Je hebt 500+ connecties op LinkedIn, en 2000 vrienden op Facebook, maar wat heb je eraan? In dit blog bespreken we een aantal tips voor het onderhouden van je netwerk.

Teken van leven
Je hebt een immens netwerk opgebouwd en je newsfeed puilt uit van de informatie die je connecties met je delen. Maar nu: wat doe je ermee?

Het handige is dat je door al deze informatie makkelijk op de hoogte blijft. De persoonlijke feitjes maken de drempel lager om het gesprek met iemand aan te gaan. Dat kan natuurlijk offline in de echte wereld, maar ook online. Als je regelmatig een teken van leven geeft door een ‘like’ een ‘comment’ of ‘share’, laat je je connecties weten dat je ze volgt en dat je ziet waar ze mee bezig zijn.
Iemand zet bijvoorbeeld een link van een huis dat te koop staat online. Als je dit bericht deelt met je connecties is dat een mooi gebaar. Met deze kleine moeite kun je iemand al helpen, want in jouw netwerk zit misschien wel iemand met verhuisplannen.

Taggen maar!
Effectief netwerken doe je door connecties te maken tussen contacten. Door mensen te taggen wijs je ze op informatie die voor hen interessant is. Op die manier kun je nieuwe en waardevolle connecties creëren tussen mensen en de content.

Door effectief te netwerken blijf je op de hoogte van wat je bestaande connecties doen en is het mogelijk om nieuwe connecties maken. Daarnaast kunnen mensen natuurlijk op de hoogte blijven van jouw activiteiten en kun jij jezelf profileren. Dat doe je door zorgvuldig te bepalen wat voor berichten je zelf plaatst of deelt. Daar gaan je connecties jou mee associëren. Wees dus kieskeurig als je een zakelijk netwerk op wilt bouwen.

Spin in het web
Houd er rekening mee dat niet alles wat jij deelt ook op de tijdlijn van jouw connecties terecht komt. Af en toe is het nodig om mensen zelf te benaderen en hun profiel te bekijken.

In een goed netwerk is communicatie geen eenrichtingsverkeer. Ga conversaties aan door te reageren. Wees de spin in het web om nieuwe connecties tot stand te brengen en te onderhouden. Het belangrijkste hierbij is: speel jezelf in de kijker door een bijdrage te leveren.

Wil je weten hoeveel tijd dit jou kost en wat het oplevert voor jouw organisatie? Download hier de whitepaper met de informatie over ROI.


Joni De Groot
Geschreven door : Joni De Groot
Designer Ontwerpt en illustreert, schrijft en redigeert, maakt plaatjes bij praatjes en andersom.
Wat bieden we aan?
Onze ervaring

Cases

Blog

Social wall

Hoe doen wij dat?
Onze duurzame aanpak

Social shift

Social media services

Wie zijn wij?
Onze social media kanalen

Neem contact met ons op!

Raadhuislaan 2A
5341 GM Oss
info@apostle.nl
085-8769435

Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor de Apostle nieuwsbrief!

© 2018 Apostle B.V. KvK-nummer: 57449104 Btw-nummer: NL852584362B01