Social recruitment, sales en marketing 

Apostle zorgt ervoor dat social media fundamenteel gaan bijdragen aan uw doelstellingen. Dat doen we met behulp van de Social Shift: een op maat samengestelde methodiek waarin we het enorme communicatiepotentieel van social media optimaal benutten.

De Social Shift betrekt uw medewerkers actief bij uw communicatie: ze groeien uit tot ambassadeurs van uw organisatie. Doordat ze authentieke content uit die organisatie op persoonlijke titel delen met hun eigen netwerken, neemt uw bereik aanzienlijk toe.

Dit activatietraject ondersteunen we met een strategisch contentplan, trainingen, een slimme tool én doelgerichte advertentiecampagnes. Daardoor weten we zeker dat we uw doelgroepen op de juiste manier en met de juiste content bereiken. Met als gevolg: eindelijk concrete resultaten op het gebied van recruitment, sales en marketing.

Social slimmeriken

Social recruitment, sales en marketing maakt organisaties transparant via betrokken medewerkers en daarmee aantrekkelijk voor nieuwe medewerkers.

Slimmeriken in de bouw

Slimmeriken in de zorg

Slimmeriken in de dienstverlening

Onze aanpak bestaat uit 3 onderdelen

We starten met het gezamenlijk in kaart brengen van de doelgroep, de doelstellingen en de onderscheidende kenmerken van je organisatie: 
wat maakt je organisatie leuk om mee samen te werken en waarom zouden klanten kiezen voor jou en niet voor een concurrent? 
Het geheel wordt samengevat in een content strategie zodat per doelgroep helder is welke soort boodschappen over de organisatie en de functie dienen te worden gecommuniceerd. Het delen van alleen proposities en aanbiedingen werkt niet. De juiste mix van persoonlijke, interessante verhalen en af en toe een propositie werkt wél. De strategie borgen we door de juiste implementatie.


 

Campagnes

Met gerichte campagnes op Facebook, Instagram en LinkedIn zorgen we voor bereik bij doelgroepen die niet via het ambassadeursnetwerk kunnen worden bereikt. We selecteren in een bepaalde regio een doelgroep op basis van leeftijd, opleiding, functie, interesses, etc. en we maken aantrekkelijke berichten die in de tijdlijn van deze doelgroep verschijnen en waarop ze kunnen doorklikken naar een landingspagina: een miniwebsite met als doel de klanten te informeren – niet afgeleid wordt door andere menuopties – en waar de klant zijn persoonlijke gegevens (naam, email en/of telefoonnummer) kan achterlaten. De salesmedewerker of marketeer kan dan contact opnemen met de personen die gereageerd hebben.

Referral recruitment

We vertalen deze boodschappen naar praktische voorbeelden uit de praktijk en verspreiden deze via social media. Niet alleen van de corporate Facebook, Twitter en Linkedin pagina’s, maar we maken vooral gebruik van de bestaande netwerken van geselecteerde medewerkers! Samen hebben ze immers een enorm bereik en vaak ook nog bij de juiste doelgroepen, denk aan ex collega’s of studiegenoten. We maken van medewerkers merkambassadeurs en maken daarbij gebruik van Apostle Connect.


 

Apostle Connect

Met de slimme Apostle Connect software kunnen ambassadeurs foto’s, video’s en korte teksten insturen van voorbeelden uit de praktijk. Deze inputs wordt door een social media redacteur verwerkt tot leuke posts die passen in de content strategie. Via de Connect software wordt deze posts als voorgesteld bericht aangeboden bij andere medewerkers van de organisatie. Op deze manier wordt dus één bericht verspreid naar een groep van ambassadeurs. De ambassadeur kan dit bericht personaliseren en/of met één druk op de knop plaatsen als eigen bericht op zijn eigen Facebook-, Twitter- en/of LinkedIn. Hierdoor stijgt het bereik aanzienlijk en wordt de organisatie persoonlijk en benaderbaar.


 

Activatie

De inzet van een tool alleen is niet genoeg. Met een persoonlijk activatie traject maken we in 6 maanden van medewerkers échte merkambassadeurs. Door middel van een aantal periodieke workshops en e-learnings worden medewerkers van ieder kennisniveau geactiveerd in het maken van de juiste authentieke content en het delen via social media. Ook zaken als privacy, de waarde van social media voor de organisatie en het gebruik van privénetwerken van de medewerker zelf komen hierin aan bod. Na de 6 maanden stopt de social recruitment niet, want de geactiveerde medewerkers gaan gewoon door met het maken en verspreiden van content en zetten daarmee de organisatie op de kaart en spreken potentiele kandidaten in hun eigen netwerk aan.

Contact
Raadhuislaan 2A
5341 GM Oss
info@apostle.nl
085 - 8769435

© 2018 Apostle B.V. KvK-nummer: 57449104 Btw-nummer: NL852584362B01

Terms and Conditions