Wij vinden wél nieuwe kandidaten via social media.

Wist je dat 76% van de werkzoekenden zijn baan via-via vindt? Dat laat meteen zien hoe krachtig werving via social media is. Met social recruitment werven we nieuwe medewerkers in de bouw, zorg, ict en zakelijke dienstverlening. Hoe? Door de kracht van de sociale netwerken van medewerkers te benutten!

Social recruitment

IN EEN OVERVERHITTE ARBEIDSMARKT

De economie draait als een tierelier. Daardoor is er in veel sectoren een schreeuwend tekort aan medewerkers. Dus vacatures in de krant of op jobboards plaatsen? Dat werkt niet meer. Veel slimmer is het om online de connectie me je doelgroep aan te gaan. Niet alleen voor vandaag, maar ook voor morgen en daarna. Dat betekent: je profileren, je onderscheiden en top of mind blijven. Hoe je dat doet? Door social media strategisch in te zetten.

Case: UMC Utrecht

344 POTENTIËLE KANDIDATEN

Het UMC Utrecht zette voorheen de gebruikelijke middelen in om nieuwe medewerkers te werven: advertenties in de krant, vacatures op de jobboards, een ‘werken bij’-website, LinkedIn … Maar de bijzondere verhalen van medewerkers delen? En potentiële kandidaten zo écht een kijkje achter de schermen geven? Dat werd nog onvoldoende gedaan. Met een combinatie van authentieke content en betaalde campagnes maakte de Social Shift het verschil. In korte tijd hebben we een enorm bereik in de juiste doelgroep gecreëerd:

- Linkclicks: 34.000
- Uniek bereik: 405.030
- Vacature inschrijvingen: 79 (waaronder operatieassistenten, (IC- en kinderverpleegkundigen en anesthesiemedewerkers) - Inschrijvingen meeloopdag: 181

Benieuwd hoe we dat doen?

Leer van de pioniers in social recruitment

Hoe vind je medewerkers via social media?

DOWNLOAD DE WHITEPAPER
CASE: UMC UTRECHT

Leer hoe het UMC Utrecht dankzij social media wél nieuwe medewerkers vindt! Download de whitepaper ‘Social recruitment en employer branding’ en ontdek wat social recruitment voor jouw organisatie kan betekenen.

Inclusief: 

  • Wat is social recruitment
  • Hoe zet je referral recruitment in?
  • Praktijkervaringen
  • De belangrijkste leerpunten van UMC Utrecht

Het UMC Utrecht over de social shift..

Storytelling is zo een wezenlijk onderdeel van recruitment geworden.

Liszy Bisschop (senioradviseur marketing & communicatie)

De Social Shift is voor mij een eigentijdse recruitmentmethodiek, maar óók een manier om het alledaagse bijzonder te maken. Want wat wij hier intern heel gewoon vinden, is voor de buiten- wereld vaak écht bijzonder. De Social Shift opent dus op allerlei manieren de ogen.

De Social Shift volgens Tonny Keijers (interim-recruiter)

80 procent van mijn patiënten komt binnen via social media.

 

Sebastiaan Veersema (medisch hoofd afdeling gynaecologie)

Direct aan de slag? Let's talk! 

We helpen organisaties om nieuwe medewerkers te vinden en huidige medewerkers te behouden. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? En hoe ook jij eindelijk professioneel en structureel aan de slag kunt met social recruitment?

Laat je gegevens achter, dan nemen wij contact op!

7 + 14 =

Zij gingen je ook al voor..