Social Shift

Van social media naar social thinking

De Social Shift is een praktische methodiek, een boek, maar ook een kanteling in denken: van social media naar social thinking.

Social Shift

BEHAAL JE DOELSTELLINGEN MET SOCIAL MEDIA

Worstelt jouw organisatie ook met het snel veranderende medialandschap? Begrijpelijk. En herkenbaar. Je doelgroepen zijn namelijk steeds moeilijker te bereiken, terwijl ze wel het nodige van je willen weten. De oplossing? Openheid en authenticiteit. En dat het liefst elke dag.

Prospects, klanten en potentiële werknemers willen immers weten wat je drijfveren zijn, welke medewerkers er achter je logo schuilgaan en hoe het er écht aan toegaat op de werkvloer. Pas dan zijn ze bereid om bij je te kopen of bij je te komen werken. Dat is precies wat je bereikt met de Social Shift.

"De Social Shift is een methodiek waarmee je social media zowel strategisch als praktisch op hoog niveau inzet. Verplichte kost voor elke manager." - Michiel Muller (Oprichter van oa. Tango en Picnic)

De social whattus?

THEORIE, METHODIEK, BOEK.. SALESGENERATOR

De Social Shift is een kanteling in denken. Door de inzet van social media goed te organiseren en hierbij je medewerkers te betrekken, ontsluit je je organisatie en maak je van je medewerkers je beste ambassadeurs. Opeens delen ze de verhalen over hun werk niet alleen op verjaardagsfeestjes, maar ook met het enorme publiek van hun social media-netwerken.

Hoe dat werkt? Koen Jordaans heeft er een boek over geschreven: ‘Social Shift’. Daarin legt hij de theorie en de methodiek stap voor stap aan je uit.

Actievatietraject

VAN MEDEWERKER TOT AMBASSADEUR

De Social Shift-methodiek zorgt ervoor dat de persoonlijke verhalen van de werkvloer niet verloren gaan, maar gedeeld worden: binnen én buiten de organisatie.

Dat bereik je met een activatieprogramma waarmee de medewerkers zich stap voor stap ontwikkelen tot ambassadeurs. Dit programma bestaat uit:

  • Het bepalen van een contentstrategie
  • Het werven van ambassadeurs onder de medewerkers
  • Het toekennen van rollen onder de deelnemers
  • Het bepalen van overlegmomenten, kennissessies en activatieworkshops (kennis en inspiratie)
  • Het inrichten van de social media management tool (met onder meer rollen, groepen, contentstrategie en kpi’s)
  • Het draaien van betaalde campagnes op Facebook, Instagram en LinkedIn.

Zo gaan je social media eindelijk bijdragen aan je organisatiedoelstellingen!

Template contentplan

ONTWIKKEL JE EIGEN SOCIAL SHIFT STRATEGIE!

Wil je de Social Shift zelf bewerkstelligen? Met het boek en onze handige templates kun je zelf aan de slag.

Download het Excel bestand